Krock och en heldag på akuten..

Ja det var inte jag som krockade... det var mitt hjärta.. Han blev påkörd när han skulle köra till lastbilen som han skulle köra en extrasväng denna vecka (han är ju egentligen ledig) Det var inte heller vår bil, utan en han hade lånat.. Får ett sms vid lunch "jag har krockat" från Erik.. jag blir ju orolig och ringer upp, han låter lite förvirrad och jag tvingar honom att åka till danderyd för att kolla. Det är ju bäst att kolla upp det direkt så inget allvarligt hänt/händer. Fick åka ifrån jobbet för att hämta honom i häggvik och köra honom till Danderyd. Han ser ganska tagen ut och jag blir ledsen för vi bråkade igårkväll när han kom hem sent.. då känner man sig så jävla dum som va sur/arg över skitsaker.. Tänk om han hade krockat allvarligt och det sista vi gjort var att bråka... Han ber mig stanna kvar (skulle egentligen bara dumpa honom där och åka tillbaka till jobbet) men ringde jobbet och dom kunde lösa det så att jag kunde stanna hos Erik.

Läkarna kände och klämde, Erik hade ont och dom beslöt att röntga för säkerhetskull. Han hade ont mellan några kotor i nacken som dom ville kolla. Det såg iallafall okej ut och han fick åka hem. Nu ligger han på soffan och vilar :)

I morgon är de Fredag. Jobbar till 3 :) Sen är det helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0